ככה מתחלק הרכוש בהליכי גירושין

במאמר הקודם התייחסנו לדרכים בהן תוכלו להגיש תביעה או הסכם גירושין ובאילו ערכאות משפטיות. בלי קשר למסגרת המשפטית ולדרך בה תבחרו, אחד הנושאים המשמעותיים בהליך גירושין הוא נושא חלוקת הרכוש. איך עושים את זה?

ראשית חשוב להדגיש כי אין הלכה כלשהי בנושא חלוקת ממון ורכוש. במידה ולא נחתם הסכם ממון לפני הנישואין, ברוב המקרים מדובר על חלוקה די שווה, ובכל מקרה כל עניין לגופו.

חשוב לציין כי במקרים של גירושין בעקבות אלימות, התמכרות לסמים או חוסר יכולת לתפקד של אחד הצדדים, יש סיכוי שהצד השני יוותר על חלקים נכבדים בממון וברכוש, אבל יש גם סיכוי שלא. מה שחשוב לדעת לגבי חלוקת רכוש הוא:

  • ברמה העקרונית והבסיסית, רכוש שנצבר במשותך במהלך חיי הנישואין יחולק שווה בשווה בין הצדדים.
  • רכוש שהיה שייך לאחד הצדדים והובא לנישואין כגון ירושה או מתנות, גמלה או פיצוי, נכסים, ברוב המקרים לא יחויבו בחלוקה שווה.
  • במידה ואחד הצדדים יטען כי רכוש מסוים הוא משותף, בעוד הצד השני מתנגד, על הצד הטוען להוכיח שהצד השני התכוון לשתף אותו עוד לפני הנישואין.
  • מבחינת חובות – במידה ונצברו באופן משותף במהלך הנישואין, הם יחולקו באופן משותף. אם יוכח שאחד הצדדים צבר חובות ללא ידיעת הצד השני, לא יחויב הצד השני בחלוקת החוב.

בית הדין הרבני ובית הדין לענייני משפחה, הם המסגרת המשפטית בה דנים גם בנושא הרכוש. אגב, אם התביעה הוגשה לבית המשפט לענייני משפחה, ולאחר מכן הוגשה לבית הדין הרבני על מנת להתקדם עם הליך הגט, לא רשאי בית הדין הרבני לערער על החלטות בית המשפט לענייני משפחה, אלא להמשיך ולעסוק בסיום הליך הגירושין מבחינת הגט. אותו הדבר כמובן ההיפך – בית המשפט לענייני משפחה לא יוכל לדון בתיק גירושין לאחר שניתן עליו פסק דין מבית הדין הרבני.

לאתר המידע המלא לגירושין – https://www.todivorce.co.il/

 

 

 

 

אהבתם? שתפו את הכתבה
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
דואר אלקטרוני

תוכן עניינים

השאירו הודעה