איך מבצעים אופטימיזציה ליחס המרה (CRO)?

CRO הוא אחת הפעולות החשובות ביותר במסגרת שיווק דיגיטלי. הכוונה היא לאופטימיזציה של יחס ההמרה – Conversion Rate Optimization, כלומר נקיטת צעדים שונים שיובילו להגדלת שיעור הגולשים שמבצעים פעולה רצויה מתוך כלל הגולשים שמגיעים לאתר או לדף נחיתה. חשוב לבצע את התהליך באופן מסודר כדי לייצר מקסימום אימפקט.

 

איך להגדיר נכון את יחס ההמרה ואת המטרה?

השלב הראשון בתהליך אופטימיזציה ליחס המרה הוא הגדרות מדויקות – של המטרות ושל יחס ההמרה עצמו. מטרות אפשריות יכולות להיות מילוי טופס צור קשר, הורדת מדריך דיגיטלי, קניית פריט מסוים ואפילו “רק” כוונה לקנות (למשל הוספת מוצר לעגלה באתר מבלי להגיע לקופה). כשיש מטרה ברורה, הגדרת יחס ההמרה פשוטה יחסית – אם כי נדרשת בקיאות בשימוש בגוגל אנליטיקס כדי להבטיח מדידה נכונה.

 

איך למדוד יחס המרה?

מדידת יחס המרה היא כמובן חלק הכרחי בתהליך ה-CRO, וזאת על-מנת לדעת האם האופטימיזציה אכן מניבה שינוי משמעותי. בהקשר זה כדאי לדעת שבאתרי מסחר יחס המרה של 1-2% נחשב סביר לגמרי, באתרי תדמית ניתן להגיע בחלק מהמקרים ל-3-5% ואילו בדפי נחיתה, כשהמטרה היא השארת פרטים, יעד מקובל הוא 10-20% ויש גם עמודים שמגיעים ל-30% המרה. המדידה עצמה מתבצעת כאמור דרך גוגל אנליטיקס, וכדאי לבצע אותה עם מומחים מנוסים כמו למשל משרד פרסום ירדן דיגיטל.

 

איך להעלות יחס המרה?

יש כמה וכמה דרכים לבצע אופטימיזציה ליחס המרה, וכדאי כמובן לשלב את כולן ובכל מקרה לבחון את מידת ההתאמה שלהן לאתר או לדף הנחיתה הספציפי.

דרך אחת היא עריכת מבחן A/B. הכוונה היא להעלאת 2 גרסאות של דף נחיתה, כשמצד אחד הן דומות מאוד ומצד שני יש ביניהן הבדל אחד ממוקד. למשל – המיקום של טופס יצירת הקשר. עוד דוגמה להבדל היא ניסוח כותרת שונה, ולפעמים גם סט צבעים שונה כשהטקסטים זהים והתמונות זהות יכול לייצר מבחן A/B אפקטיבי. מהות המבחן היא בדיקת יחס ההמרה של כל אחת מהגרסאות לאורך פרק זמן שנקבע מראש – והשארת הגרסה שהצליחה להמיר יותר גולשים.

דרך נוספת היא הוספת אלמנטים מייצרי אמון לאתר או לדף הנחיתה – תמונה של בעל העסק, אימג’ של חותמת שמצהירה 100% אחריות, התחייבות להחזר כספי, המלצות של לקוחות ועוד.

עוד דרך להעלות יחס המרה היא להעלות את מהירות טעינת האתר או דף הנחיתה, ובאופן כללי כדאי שהטקסטים וגם האלמנטים האחרים בדף יהיו בעלי ערך אמיתי עבור הגולשים. מיומנות בשימוש בגוגל אנליטיקס מאפשר להפיק תובנות משמעותיות מאוד ממאפייני הגלישה של המבקרים השונים – למשל פילוחים בהתאם למאפיינים של המבקרים עצמם, זיהוי נקודות תורפה באתר שגורמות לגולשים לצאת ממנו ועוד. באופן טבעי CRO שמבוצע ע”י אנשי מקצוע מנוסים יניב שיפור מרבי ביחס ההמרה.

אהבתם? שתפו את הכתבה
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
דואר אלקטרוני

תוכן עניינים

השאירו הודעה