אילו פעולות סליקה קיימות בשוק?

סליקת האשראי הפכה לאחת מהפעולות הגבייה החביבות אצל בעלי עסקים. הרבה לקוחות מעדיפים לשלם על מוצרים שונים בכרטיס אשראי מאשר תשלומי אחרים. באמצעות שיטה זאת הם רוכשים מגוון נרחב של מוצרים הן בארץ והן בחו”ל, במהירות, נוחות ויעילות רבה.

depositphotos

חשיבות סליקת אשראי

סליקת אשראי היא אחת מהפעולות הנפוצות והפופולאריות ביותר בארץ ובעולם. הרבה לקוחות ועסקים אוהבים להשתמש בשיטה זאת מכיוון שהיא נוחה, מהירה ויעילה לעסק. היא עוזרת להגדיל את רווחי העסק ואת המכירות, והיא אחת השיטות הקלות והנוחות לגבייה. לכן הרבה אנשים מעדיפים אותה על פני שיטות תשלום אחרות הקיימות בשוק. כל מה שצריך זה כרטיס אשראי בתוקף וניתן להשתמש בו למגוון נרחב של פעולות בין אם זה תשלומי המיסים, קניות בסופר, קניות בחו”ל או כל דבר אחר. אך חשוב לדעת שאין לעבור את מסגרת האשראי אחרת העסקאות שתעשו בכרטיס לא יאושרו.

מהם פעולות הסליקה הקיימות בשוק?

פעולות סליקה לגביית התשלום עבור מוצרים או שירותים כוללים כמה סוגי פעולות אשר תמצאו במגוון עסקים קטנים, בינוניים וגדולים. פעולות אלה כוללות:

סליקה באמצעות קופה רושמת- גביית התשלום נעשית באמצעות קופה רושמת, אשר בה מועבר כרטיס האשראי וקורא את פס האשראי שעל הכרטיס. לאחר שהוא מתחבר לשב”א, הוא מחכה לאישור העסקה. במידה והעסקה לא מאושרת בין אם זה חוסר מסגרת אשראי, מינוס או חשבון מעוקל מתקבלת הודעה על הצג שהעסקה נדחתה.

סליקה באמצעות אפליקציה- באמצעות אפליקציה לסליקת אשראי, ניתן להזין את פרטי האשראי של בעל הכרטיס ולחכות לאישור מחברת האשראי. את הסליקה ניתן לבצע בכל מקום או זמן בו אתם נמצאים.

סליקה באמצעות טלפון- הגבייה עצמה נעשית דרך נציג טלפוני אשר לוקח את פרטי האשראי ומזין אותם למערכת. לאחר הזנתם כול ת”ז של הלקוח ניתן לגבות את התשלום, בסיום התהליך נשלח אישור ללקוח וחשבונית מס קבלה במייל.

סליקה באמצעות מחשב נייח- באמצעות חיבור למחשב נייח או נייד ניתן לגבות את התשלום ע”י הזנת פרטי האשראי והתוקף.

סליקה באמצעות חנות מקוונת- הגבייה נעשית דרך החנות המקוונת, לאחר שהלקוח בחר את המוצרים והגיע לקופה לשלם, כרטיסו נסלק בהתאם להזנת הנתונים ונשלחת לו חשבונית מס קבלה במייל ואישר על רכישת המוצרים.

סליקה באמצעות דף סליקה- דף הסליקה מכיל פרטים אישיים אותם הלקוח ממלא ובסיומו לוחץ על כתפור שלח, אשר סולק את כרטיס האשראי, ובתום הגבייה נשלחת חשבונית מס קבלה למייל.

לרוב סליקה באמצעות קופה רושמת או מחשב תהיה פנים מול פנים, ואילו סליקה מקוונת דרך האתר או האפליקציה כאשר היא מאובטחת ומחמירה ביותר עם אבטחת PCI DSS מפני פריצות וגניבת נתונים מהאתר ואף יהיה כתוב כך באתר. לכן אין צורך לדאוג בעת הזנת הנתונים באתר.

 

אהבתם? שתפו את הכתבה
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
דואר אלקטרוני

תוכן עניינים

השאירו הודעה