מדוע דוח בדק בית הוא כה חשוב לפני קניית בית?

אין ספק כי קניית בית זה המהלך הכלכלי הגדול ביותר שנעשה בחיינו וזה משהו שלא נתון בספק. מכך אנו יכולים לגזור הרבה מאוד תובנות כמו למשל העובדה שאנו צריכים לקחת משכנתא סבירה ולא להוציא עליה יותר מדי או העובדה שאנו צריכים לקנות בית אשר יתאים לצרכים שלנו גם עוד עשור ויותר.

אך הדבר החשוב ביותר שאנו צריכים לתת עליו את הדעת בעת קניית בית זה העובדה שאסור שיהיו בבית כשלים, פגמים או ליקויים. אז איך נבטיח זאת אתם בוודאי רוצים לדעת? התשובה היא שאנו צריכים להזמין דוח בדק בית. בדק בית יבחן את המצב של הבית שאתם קונים ויראה האם יש בו בעיות שלא ידעתם עליהם וכך יבטיח כי לא יהיו פגמים בבית ולכך יש משמעות אדירה.

האם כל קבלן יכול לבצע בדק בית?

עולה השאלה האם כל קבלן יכול לבצע דוח בדק בית? אם כן התשובה היא ממש לא. קודם כל לרוב קבלן לא יכול לבצע בדק בית מכיוון שאין לו את הכלים לעשות זאת. אז מי כן יכול לבצע בדק בית? התשובה היא ששמאי או מהנדס בניין הם האנשים היחידים שיכולים לעשות בדק בית.

עליכם להבין שאם תתנו לקבלן רגיל לבצע את בדק הבית שלכם הסיכוי שהוא יגלה משהו בבית שואף לאפס. לעומת זאת מהנדס בניין או שמאי אשר עברו הכשרה בדיוק לנושא זה יבטיחו כי לא ייעלם כלום מעיניהם ויבצעו את בדק הבית בצורה הטובה ביותר שיש ולכן אל תפנו אל קבלן פשוט אלא רק לאיש מקצוע אשר זו התמחותו.

מה דוח של בדק בית צריך לכלול?

אז מה בדק בית צריך לכלול? זו שאלת מיליון הדולר. כמובן שהדבר תלוי בשאלה איזה בית אנו קונים אך קודם כל זה ברור כי כל בדק בית צריך לכלול את הנושא של גילוי רטיבות. רטיבות בבית יכולה להיות הרת אסון ולפגוע קשות באיכות החיים שלנו ולכן חובה לגלותה.

לצד רטיבות בבית בדק הבית צריך גם למצוא כשלים תכנוניים שיש בבית ולראות האם הבית נבנה בהתאם לתוכניות. תארו לכם כי קורה חשובה לא נמצאת בבית וכך התקרה שלנו יכולה לקרוס עלינו ותבינו עד כמה בדק בית הוא קריטי לנו ועד כמה אנו חייבים לעשותו ולא לוותר עליו לעולם.

האם כדאי לבצע בדק בית גם לבית חדש?

עליכם לדעת כי כדאי לבצע דוח בדק בית לא רק בבית יד שנייה אלא גם בבית חדש. למה? מכיוון שגם בבתים חדשים יש כשלים רבים כמו רטיבות בבית או כשל תכנוני ואנו חייבים לגלות זאת לפני שאנו נכנסים לבית בכדי שנוכל לפתור את הבעיה בהקדם ולא לשלם סתם כסף על בית חדש שלא שווה את ההשקעה בו.

אהבתם? שתפו את הכתבה
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
דואר אלקטרוני

תוכן עניינים

השאירו הודעה