איפה הכי כדאי לחפש דירות למכירה בירושלים?

ירושלים היא העיר הגדולה ביותר בארץ מבחינת מספר התושבים – קרוב למיליון איש ואישה, ובנוסף מתפרסת על פני שטח גדול מאוד, כ-125 קמ”ר (לשם השוואה שטחה של תל אביב הוא 50 קמ”ר בלבד). עוד מאפיין בולט של עיר הבירה של ישראל הוא השונות המשמעותית בין השכונות השונות, בעיקר לנוכח ההבדלים בין האוכלוסיות שמרכיבות את העיר הכל כך מורכבת הזו. בהתאם כשמחפשים דירות למכירה בירושלים ההחלטה החשובה ביותר היא באיזו שכונה או אזור להתמקד. השכונות הבאות הן המומלצות ביותר.

קטמונים

הקטמונים הן קבוצת שכונות שהוקמה לאחר קום המדינה כדי לקלוט את גלי העלייה שבאו לארץ. בתחילת דרכן רמת המבנים בהן הייתה נמוכה, וכך גם ההשקעה בתשתיות. התושבים התמרמרו, בצדק כמובן, ובקטמונים גם צמחה אחת מתנועות המחאה הבולטות בתולדות המדינה, הפנתרים השחורים. במאה ה-21 שכונות אלה השתדרגו וכיום ניתן למצוא דירות למכירה בקטמונים באיכות גבוהה ובמחירים תחרותיים. גם הקרבה למרכז העיר תורמת לאטרקטיביות של השכונות האלה.

נחלאות

למי שמחפש דירות למכירה בירושלים בשכונה עם אופי מיוחד מומלצת שכונת נחלאות. כמו הקטמונים, גם הנחלאות הן אוסף שכונות – השכונות הראשונות שבנו היהודים בירושלים מחוץ לחומות. כיום יש מי שמשווים אותן לנווה צדק, ובהתאם זהו מקום שכדאי מאוד לחפש בו דירה למכירה בירושלים. סיבה טובה נוספת היא פרויקט השיקום רחב ההיקף באזור, וכשלוקחים בחשבון את המיקום המרכזי ואת האופי הייחודי, קניית דירה בנחלאות היא עסקה משתלמת מאוד.

רחביה, טלביה והמושבה הגרמנית

עוד אזור שכדאי לחפש בו דירה למכירה בירושלים הוא זה שכולל את השכונות רחביה, טלביה והמושבה הגרמנית. שלושת השכונות האלה נחשבות ליוקרתיות מאוד ולמעוז החילוניות הירושלמית. האוכלוסייה ברחביה, בטלביה ובמושבה הגרמנית נמנית על המעמד הסוציו-אקונומי הגבוה, ויש בהן גם תושבי חוץ רבים.

הגבעה הצרפתית ורמת אשכול

שתי שכונות שנמצאות בקרבת האוניברסיטה העברית (קמפוס הר הצופים) ולכן גם הן נחשבות לשכונות שכדאי לגור בהן גם למי שאינו סטודנט. מי שמחפש דירות למכירה בירושלים למטרות השקעה יוכל להגיע לתשואה נאה מאוד ברמת אשכול ובגבעה הצרפתית, בזכות כל הסטודנטים והסטודנטיות.

מה עוד מאפיין דירות למכירה בירושלים?

רמת המחירים של דירות למכירה בירושלים נמוכה בהשוואה לזו של תל אביב, אבל גם היא נמצאת במגמת עלייה קבועה, כמו בכל האזורים בארץ. בהתאם מומלץ לכל מי שמחפש דירה למכירה בעיר הבירה לא להתמהמה יתר על המידה ולא לפספס הזדמנויות אטרקטיביות. כל היסוס עלול לעלות ביוקר, ולגרום לכך שתשלמו על דירה דומה סכום גבוה יותר בכמה עשרות אלפי שקלים. הדרך הנוחה והבטוחה ביותר למצוא דירה באזור המתאים לכם ובמפרט האופטימלי מבחינתכם היא להיעזר במשרד תיווך, רצוי כמובן כזה שמועסקים בו נשות ואנשי מקצוע שמכירים את ירושלים היטב.

 

אהבתם? שתפו את הכתבה
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
דואר אלקטרוני

תוכן עניינים

השאירו הודעה