הזרקת שומן לפנים – להעלים את הקמטים

שומן הוא לא בהכרח האויב שלנו, ובשנים האחרונות ממצאים מעידים לא רק על חשיבות השומן לבריאות הגוף, אלא גם מאפשרים לנו לייצר פתרונות כירורגיים מתקדמים יותר. אחד האתגרים בעולם הכירורגיה הפלסטית היא המפגש של הגוף עם שתלים. הגוף שלנו נוטה לדחות גופים זרים, וזהו מצב חשוב כחלק ממערכת חיסון תקינה אשר נועדה לשמור עלינו מהתקפות חיצוניות. ישנם מקרים ומצבים בהם אנו מדכאים מערכת זו לצורך קליטת שתלים למשל, אך פיתרון כמו הזרקת שומן לפנים הוא פיתרון אידיאלי וגאוני.

הגוף שלנו אומנם מחפש לדחות שתלים וחומרים זרים לו, אך שומן הגוף, השומן שלנו עצמנו, הוא לא גוף זר, והגוף שלנו יודע לקבל אותו. הרי בסופו של דבר זה הגוף עצמו אשר יצר אותו.

כיצד עובדת הזרקת שומן לפנים?

הזרקת שומן לפנים נועדה להעלים ולהחליק קמטים, על ידי מילוי הקמטים בפנים. השימוש בשומן הוא תהליך מורכב למדי, ובו בעת פשוט. הוא מורכב למנתח, אך פשוט עבורכם, ועבור הגוף שלכם, והוא מורכב ממספר שלבים הכוללים אבחנה והתאמת ההליך הנכון לכם (לא לכולם מתאים הליך זה), הכנה להליך, ההליך עצמו, ושלב ההתאוששות.

הנה כמה עובדות חשובות:

  • הניתוח קצר יחסית – אתם לא צריכים לבלות יותר משעה על שולחן הניתוחים, שכן הזרקת השומן לוקחת לעיתים רק שלושים דקות, ולכל היותר שעה עגולה.
  • הרדמה מקומית בלבד – ללא הסכנה והאתגר של הרדמה כללית, הזרקת השומן נעשית תחת הרדמה מקומית בלבד, הן של האזור ממנו נשאב השומן, והן, כמובן, של האזור אליו יוזרק השומן בפנים.
  • נפיחות והחלמה – לאחר התהליך ישנן תופעות שונות שעלולות להתרחש, רובן ככולן לא מסוכנות, אלא פשוט מהוות חלק מתהליך ריפוי טבעי של הרקמות אשר פוגשות לפתע את השומן. אדמומיות, שטפי דם, אולי אפילו כאב קל, אך כל אלו עוברים מהר למדי, עד לחזרה לשגרה מלאה עם המראה החדש ונטול הקמטים.
  • התוצאות מובהקות – לפני ואחרי הניתוח ישנם הבדלים משמעותיים. אתם תיראו צעירים יותר, חלקים יותר, עם עור עם מינימום קמטים.

כיצד לפעול סביב הניתוח?

נכון, הזרקת שומן לפנים זה לא הליך כירורגי מאוד מורכב כמו ניתוחים באיברים הפנימיים, ובכל זאת, מדובר בניתוח לכל דבר ועניין, ועימו מגיעים סיכונים ואתגרים. רופא מנתח מומחה יציג בפניכם את האתגרים שאתם תפגשו, או שאתם עלולים לפגוש (לא כולם פוגשים בכל האתגרים הללו!), ויציג בפניכם בדיוק רב כיצד יש לפעול מול כל אתגר ואתגר.

דוגמא בולטת ונפוצה לקושי לאחר הניתוח הינו מצב של נפיחות בפנים. הפנים עברו טראומה של השתלת שומן, ויש רקמות שונות שצריכות להתאושש. אחת התופעות אם כך היא נפיחות, ואף כאב כלשהו בפנים. לבעיה זו ישנם פתרונות שונים, וכל אלו יהיו חלק משיחת ההכנה של הרופא.

אהבתם? שתפו את הכתבה
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
דואר אלקטרוני

תוכן עניינים

השאירו הודעה