כל מה שצריך לדעת על מאווררי תקרה למפעלים

מטרת מאווררי תקרה למפעלים היא לספק זרימת אוויר גדולה לשם תפקוד נוח. ברוב המקרים, המאווררים עודים באמצעות סיבוב של להבים שמחוברים לפיר ומונעים על ידי מנוע. קיימים שימושים רבים לזרימת אוויר רציפה שמאפיינת מאווררים תעשייתיים, כולל: אוורור וטיהור האוויר מחלקיקים.

מאווררי תקרה למפעלים פועלים הן בכיוון השעון והן נגד כיוון השעון, והאביזרים הנפוצים הנלווים להם כוללים: אטמי פיר ומגיני מסבים. ללא קשר לענף או לתהליכים התעשייתיים שמתבצעים במפעלים, התפקיד העיקרי של מאווררים אלו הוא לספק ולהתאים זרימת אוויר בסביבות בהן מתבצעות פעולות תעשייתיות.

הסוגים העיקריים של מאווררי תקרה למפעלים

ניתן לסווג את רוב הסוגים של מאווררי תקרה למפעלים לאחד מארבעת הסוגים הבסיסיים:

  • מאווררי זרימה צירית
  • מאווררים צנטריפוגליים
  • מאווררי זרימה מעורבת
  • מאווררים צולבים.

סוגי מאווררים אלה נבדלים ביניהם מבחינת העיצוב והתפקוד ונבחרים על סמך כמות זרימת האוויר, הלחץ והיעילות הנדרשים לתהליך.

מאווררים ציריים

תכנון מאוורר צירי כולל שימוש בכוחות ציריים להשגת תנועת האוויר. בניגוד למאוורר הצנטריפוגלי, מאווררים ציריים משתמשים במדחפים ולא בגלגלים. המאוורר הצירי נכלל לרוב בקטע קצר של תעלות גליליות, אליו ניתן לחבר תעלות כניסה ויציאה. השימוש במאווררים ציריים נדרש כאשר הצורך העיקרי הוא לנפח גדול של זרימה.

מאווררי תקרה למפעלים זמינים בדגמים רבים של עיצובים שפותרים בעיות אוורור במפעלים ובחללים גדולים בהם קיימת תנועה גדולה של אנשים או עובדים, הפעלת מכונות שפולטות חום, ועיסוק בחומרים כימיים שמפיצים ריחות חזקים באוויר.

מאווררים צנטריפוגליים

מאווררים צנטריפוגליים מופעלים על ידי תהליך שנקרא “כוח צנטריפוגלי” שנוצר באמצעות דיסק מסתובב, עם להבים שמותקנים בזווית הנכונה לדיסק, על מנת להקנות תנועה לאוויר או לזרם הגז ולהגברת הלחץ שלו.

בניגוד למאווררים ציריים, מאווררים צנטריפוגליים משתמשים בגלגלים ולא במדחפים. גלגל המאוורר הצנטריפוגלי כלל בדרך כלל בתוך בית מאוורר בצורת גלילה.

מאווררי זרימה מעורבת

מאווררי זרימה מעורבת הם בעיקר שילוב של מאווררים ציריים וצנטריפוגליים במדחף אחד. הזרימה העיקרית מקבילה בעיקר לציר הסיבוב ונכנסת למאיץ בכיוון צירי אבל משתנה על ידי צורת הלהב על מנת לגרום לזרימה רדיאלית למרכיב הווקטורי של כיוון הזרימה.

המדחף יכול להיות כלול בתא גלילי, ואם המאוורר מותקן על הגג, תא המתח יכול להיות הבניין או החדר בו מותקן המאוורר.

מאווררים צולבים

מאווררים צולבים מעבירים אוויר מצד אחד של המדחף לצד השני באופן דומה לגלגל הנעה. אלו הם מאווררי תקרה למפעלים שפועלים ביעילות נמוכה מאוד ומתאימים להנעת זרמי נפח קטנים יחסית בעליית לחץ נמוכה מאוד מעל המאוורר.

מאווררי סילון

מאוורר סילון הוא גרסה מיוחדת של מאוורר זרימה צירית או מעורבת, ומהירות זרימת הסילון שיוצא מהמאוורר מנוצלת על מנת לגרום לזרימה מתאימה באוויר שמסביב. ברוב המקרים, מאווררים אלו משמשים למטרות אוורור במפעלים, להעברת אדי פליטה מהאזור.

 

אהבתם? שתפו את הכתבה
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
דואר אלקטרוני

תוכן עניינים

השאירו הודעה