מסתור כביסה – למה אנחנו צריכים את זה?

בעבר, כאשר קבלנים תכננו מבני מגורים, הם לא בהכרח חשבו איך המבנה ייראה מבחינה חיצונית. הם התייחסו יותר להיבטים פרקטיים, קרי כיצד יכולים הדיירים שאמורים להתגורר בדירות השונות במבנה ליהנות מהן בצורה מעשית ונוחה. הם לא התייחסו יותר מדי להיבטים של עיצוב וסגנון המבנה מבחינה חיצונית. בין אם זה בגלל חוסר מודעות ובין אם זה מסיבות כלכליות או שאז לא היה מקובל לחשוב על זה. 

היום לעומת זאת, קבלנים, אדריכלים וגורמים אחרים שאחראים על תכנון ועיצוב של מבני מגורים, מתייחסים לכל פרט ופרט בתכנון ועיצוב המבנה, על מנת לספק חוויה מושלמת לכל דייר אך גם לכל מי שיבקר במבנה או אפילו יעבור לידו וירצה להתרשם ממנו. לכן אנחנו יכולים לראות מבני מגורים עם לובי מרשים ומפואר, חנייה מתוכננת היטב, וכמובן כל הדירות נראות יפות ומעניינות, לא רק מבפנים אלא גם מבחוץ. 

אחת הדוגמאות הטובות לכך היא הקפדה על התקנת מסתור כביסה. מי שזוכר את האופן בו תוכננו ועוצבו מבנים בעבר, זוכר בוודאי כיצד היינו יכולים לראות בחלק החיצוני של מרפסות וחלונות בגדים תלויים על מתקני כביסה חשופים לכל. זה היה מראה לא מרשים שפגע בחזות ובעיצוב של המבנה. היום לעומת זאת זה שונה לגמרי.

תמונה:unsplash

היום גם במבנים פשוטים יחסית, נהוג להתקין מסתור כביסה אשר מסתיר את הבגדים התלויים על החבל. זה יוצר מראה הרבה יותר מכובד ומרשים למבנה. מעבר לכך, זה גם שומר טוב יותר על הבגדים מאשר במקרה שהם חשופים לגמרי. 

מה זה מסתור כביסה ואיך מתקינים אותו? 

מסתור כביסה הוא מתקן שמותקן בחלק החיצוני של המבנה, במקום בו אנחנו מתכוונים לתלות את הכביסה והוא עוזר לנו להסתיר את החבלים ואת הכביסה עצמה. אפשר שהמסתור יהיה חלק בלתי נפרד מהמבנה. הרבה פעמים קבלנים משתמשים במסתור עשוי אלומיניום או חומרים אחרים שמשתלבים היטב בתהליך הבנייה והעיצוב שלו. אף אפשר גם שהמתקן יותקן אחרי זה, באופן עצמאי על ידי דיירי המקום. זה תלוי כמובן במפרט הבנייה שהקבלן מציע. 

בשביל להתקין מסתור כביסה יש צורך לקבוע בצורה חד משמעית איפה אנחנו רוצים שיותקן מתקן הכביסה והיכן אנחנו מתכננים לתלות אותה. יש להחליט באיזה גודל יש המסתור וכיצד הוא יותקן באופן כזה שיאפשר לנו להסתיר את הכביסה בצורה מושלמת מבלי שיהיה אפשר לראות אותה מבחוץ. 

למה משתלם להתקין מסתור כביסה?

ראשית, זה מאפשר לנו לשמור על עיצוב הרבה יותר יפה ונעים לעין של המבנה מבחינה חיצונית. 

שנית, זה שומר על הבגדים נקיים יותר, בין אם זה מפני לכלוך ובין אם זה במקרה של סערות חול, סערות אבק, גשם וכדומה. 

שלישית, המסתור יכול להקשות על גנבים לגנוב בגדים מחבלי הכביסה שלנו. 

  

אהבתם? שתפו את הכתבה
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
דואר אלקטרוני

תוכן עניינים

השאירו הודעה