3 שיקולים שכדאי לקחת בחשבון לפני רכישת ביטוח למקרה מוות

לפוליסות ביטוח למקרה מוות יש מבנה בסיסי ביותר. הן מציעות סכום מובטח עם מות המבוטח, מספקות כיסוי לטווח של עשרות שנים, ואפשר לשלם פרמיות במודל חודשי או שנתי.

יחד עם זאת, השיקולים לבחירת הפוליסה המתאימה מתחילים להיות מורכבים יותר, כאשר יותר ויותר חברות ביטוח התחילו להציע תוכניות ביטוחים באופן מקוון.

סוגי פוליסות ביטוח למקרה מוות

אפשר למצוא היום מגוון סוגים של ביטוח למקרה מוות, כמו למשל:

  • פוליסות מוגבלות
  • פוליסות שמאפשרות להגדיל את הכיסוי
  • פוליסות שמשלמות את סכום הביטוח בהדרגה
  • החזרת תוכנית פרמיה
  • ועשרות שילובים אחרים.

נכון ששפע הבחירות טוב, אבל לרוב האנשים המגוון העשיר של סוגי הפוליסות הופך לבעיה כשהם צריכים להחליט איזו פוליסה לקנות. מאמר זה מציג את המשתנים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון לשם בחירת ביטוח מתאים, והנה שלושת השיקולים שכדאי לקחת בחשבון כשרוכשים פוליסת ביטוח למקרה מוות.

  1. חישוב רמת הכיסוי המתאימה של ביטוח למקרה מוות

כיסוי ביטוח למקרה מוות צריך להעריך באופן כללי כמה כסף בני המשפחה שלכם יצטרכו במקרה של מות המבוטח בטרם עת. השיטה הטובה ביותר לחשב את הסכום היא:

  • הערכת ההוצאות החודשיות של המשפחה התלויה, והכפלת הסכום ב-150, לחישוב האינפלציה העתידית.
  • הוספת ההתחייבויות על חשבון הלוואת משכנתא, הלוואות אישיות, וחשבונות כרטיסי אשראי.
  • קיזוז כל הנכסים הנזילים הקיימים בצורת אגרות חוב, מניות או קרנות נאמנות.
  • הוספת ההוצאות שתוכננו על חשבון יעדי חיים חשובים שעשויים להתרחש ב-15 השנים הבאות, כמו הלימודים הגבוהים של הילדים או נישואיהם.
  • הוספת קורפוס הפנסיה שתרצו להשאיר לבן או בת הזוג שלכם בפנסיה שלהם.
  1. קביעת משך הפוליסה

כשיודעים איזו רמת כיסוי נחוצה, חשוב לדעת עד לאיזה גיל תצטרכו ביטוח למקרה מוות. התקופה אינה אמורה להיות קטנה מדי מכיוון שהפוליסה עשויה להסתיים לפני השלמת ההתחייבויות הכספיות. יחד עם זאת, התקופה אינה צריכה להיות ארוכה מדי מכיוון שהפרמיה שנגבית תהיה גבוהה מדי על חשבון התקופה הגבוהה יותר.

השיטה הנכונה להערכת תקופת ביטוח למקרה מוות היא לקבע את סך ההשקעות שיש בקרנות נאמנות, קופות גמל, מניות וכן הלאה, לאחר הפחתת ההתחייבויות, כשיהיה יותר מכיסוי ביטוח שחושב בסעיף הקודם.

הגיל שבו שני המספרים האלו חופפים, צריך להיות הגיל שבו יש צורך בכיסוי. בגישה זו, הנכסים שלכם יספיקו לטפל בבני משפחתכם בהיעדרכם.

  1. יעד השקט הנפשי הגבוה ביותר

המונח שקט נפשי בפוליסות ביטוח מעריך כמה שיקולים בלתי מוחשיים כשמקבלים החלטה. לבחירת פוליסת ביטוח למקרה מוות, שיקולים אלו יכולים להיות היציבות של נותן הביטוח או המוניטין שלו בעיני המבוטח.

ביטוח למקרה מוות הא חוזה ארוך טווח, שברוב המקרים נמשך בין שלושים לחמישים שנים. לכן חשוב שתהיו מרוצים מההחלטה שלכם לגבי פוליסת הביטוח שבחרתם, והיא צריכה להיות שילוב של הפרמיה שאתם משלמים והתפיסה שלכם לגבי חברת הביטוח.

 

אהבתם? שתפו את הכתבה
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
דואר אלקטרוני

תוכן עניינים

השאירו הודעה